dinsdag 17 maart 2020

Dagprogramma



Beste ouders,

Ik heb ondertussen op Bingel en op Kweetet een aantal oefeningen voor wiskunde, spelling en Frans, weliswaar van de eigen en andere methodes maar gelijkaardige oefenstof, klaargezet zodat de kinderen hun leerstof kunnen oefenen. We geven uitdrukkelijk geen nieuwe leerstof. Hopelijk is dit geen maat voor niets en wordt de essentie hiervan ingezien. 

De bedoeling is dat de kinderen elke dag bezig zijn met leerstof wiskunde, Frans, Nederlands en spelling.

Hieronder vind je een mogelijke planning: 




Dagprogramma
Om de verveling en het overdreven gamen wat tegen te gaan is regelmaat belangrijk
8.00
Lekker wakker worden
Ontbijten, douchen, aankleden
Tot 10.00
Educatieve programma’s op Eén
8.30: Superbrein
8.55: Later als ik groot ben
9.10: Dierendetectives
9.35: De pretshow
9.55: De klas
Van 10.00 tot 11.00
Beweging en frisse lucht
Wandelen, fietsen, … sportoefeningen, yoga,  buiten bewegen
Van 11.00 tot 12.00
Schoolwerk via Bingel / Kweetet
Per dag uitvoeren van een aantal opdrachten van wiskunde, spelling, taal en Frans.
Van 12.00 tot 13.00
Lunch
Middagmaal met daarna een powernap
Van 13.00 tot 14.00
Leesmoment
Omdat lezen zo belangrijk is
Van 14.00 tot 15.00
Schoolwerk via Bingel / Kweetet
Per dag uitvoeren van een aantal opdrachten van wiskunde, spelling, taal en Frans.
Van 15.00 tot 16.00
Chillen
Puzzelen, gezelschap spelen, film kijken, raadsels oplossen, …
Van 16.00 tot 17.00
Creativi-tijd met creativiteit
Teken-, schilder-, ontwerp- of uitvindmoment
Om 17.50
Ketnet Karrewiet journaal bekijken
Actualiteit bijhouden
18.00
Avondmaal

Van 18.30 tot …
Vrije keuzetijd
Zelf in te vullen



Met vriendelijke groeten,

Meester Chris


Leuke en leerrijke websites (Je kunt de link kopiëren en plakken)



Creatieve opdrachten: Als deze uitgevoerd zijn, mag je foto's, filmpjes,verslagjes ... doormailen om eventueel op de klasblog te zetten

Challenge capsules ideeën voor kinderen:
Doe capsule: Ontwerp jouw eigen droom eiland, maak hier een muurkrant van. (Wie leven er op jouw eiland, welke natuur is er, welke dingen zijn er, etc.)
Doe capsule: Maak een DIY filmpje over hoe je je eigen ruimteschip maakt. 
Doe capsule: Ontwerp je eigen fortnite dansje. Minimaal 3 verschillende bewegingen. Film dit.
Doe capsule: Maak een PowerPoint/prezi over een dier dat nog niet bestaat. (Waar leeft dit dier? hoe ziet het eruit? Wat eet het dier? Hoe leeft het dier? Etc.)
Doe capsule: Maak je eigen scheurkalender met weetjes, breinbrekers etc. Maak een scheurkalender voor minimaal 1 week en maximaal 2 weken.
Doe capsule: Ontwerp iets dat handig is om op school te hebben en dat er nu nog niet is. Maak hier een tekening van en schrijf bij je tekening hoe het werkt en waarom dit nodig is op school.
Doe capsule: Ontwerp een heel nieuw voertuig. Maak dit met materialen of maak er een tekening van. Dit voertuig mag niet lijken op een voertuig dat al bestaat.
Doe capsule: Bedenk een nieuwe robot en omschrijf welke functies deze dan heeft. Maak hier een PowerPoint, prezi of tekening van.
Doe capsule: Maak een LEERZAME parodie over een onderwerp van school. (Denk aan spelling, topondernemers, etc.)
Doe capsule: Ontwerp een reclame bord voor een zelfbedacht product. Bedenk eerst aan welk product jij echt behoefte aan hebt.
Doe capsule: Maak een gedicht over een leerzaam onderwerp waar andere leerlingen iets van kunnen leren.
Doe capsule: Maak een filmpje waarbij je zo snel mogelijk de tafels opzegt.
Doe capsule: Maak een krantenartikel over een onderwerp van tijdlijn.
Doe capsule: Je hebt een ruimteschip en zoekt astronauten. Ontwerp een sollicitatieformulier.
Doe capsule: Ontwerp een reclame campagne voor ‘vakantie op de maan’.
Doe capsule: Maak een rap over een LEERZAAM onderwerp. Zorg ervoor dat andere kinderen hier iets van kunnen leren. Film dit.

Denk capsule: Stel je voor dat er geen huizen waren, wat dan? Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Stel je voor dat er geen eten zou zijn, wat dan? Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Stel je voor dat niemand kon praten, hoe zou je dan communiceren? Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Bedenk hoe je kunt leven op de maan. Denk na over: wat moet er dan bijvoorbeeld allemaal gebouwd worden op de maan? Kunnen mensen dan zonder pak op de maan leven? Etc. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Verzin een nieuw digitaal ‘ding’ waarop je verschillende functies hebt. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Bedenk een nieuw land. Denk na over: wat is er allemaal in dat land? Welke taal spreken ze? Hoe zien de mensen eruit? Etc. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Stel je voor dat er geen kleur was, wat dan? Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Bedenk een product dat nog niet bestaat en waar jij behoefte aan hebt. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Bedenk een nieuwe taal met minstens 20 logische woorden. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Bedenk hoe je zou kunnen wonen in het water zonder duikflessen. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Bedenk hoe je naar de woonkamer kunt komen zonder je voeten te gebruiken. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Stel je voor dat er geen telefoons waren, hoe zouden mensen dan kunnen communiceren, appen, internetten etc. ? Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Stel je voor dat er geen wifi zou zijn, wat dan? Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Stel je voor dat je alleen op een planeet bent en je wilt contact met je familie hoe doe je dat? Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.
Denk capsule: Bedenk een nieuwe planeet, wat is daar allemaal? Wie leeft daar? Welke taal wordt er gesproken? Etc. Bedenk zelf hoe je dit gaat verwerken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten